Your browser is out-of-date!

Update your browser to view this website correctly. Update my browser now

×

BNP Paribas Fortis

Voor herhaling vatbaar en een echte aanrader voor alle serviceverlenende bedrijven.

Joost Cottyn
Head of Customer Satisfaction
BNP Paribas Fortis

Als dienstverleningsbedrijf hecht BNP Paribas Fortis veel waarde aan de optimalisatie van het adviesgesprek met onze klanten. In dat kader heeft BNP Paribas Fortis een uitgewerkte klantentevredenheidsaanpak, waar het ganse management achter staat. Wij hielden dan ook onze jaarlijkse "Community Days". Dit jaar stond het thema "Klantentevredenheid begint bij jou" centraal. Naast getuigenissen van 'echte' klanten, wilden wij ook voldoende aandacht geven aan enkele belangrijke aspecten die noodzakelijk zijn voor de optimalisatie van de klantentevredenheid. "Luisteren" is volgens ons één van de basisvaardigheden om de verwachtingen van onze klanten beter te leren kennen, te begrijpen en dan ook de juiste oplossingen aan te bieden. Frederik was dus voor ons dé 'entertrainer' die we nodig hadden. Met zijn voorstelling "We hebben slechts 1 mond en 2 oren" was Frederik in staat om ons de belangrijke waarde van luisteren mee te geven. Naast tal van praktische tips, inzichten, enz. leidde hij ons naar de diepe overtuiging dat we ons in de plaats van de klant moeten plaatsen, echt naar hem luisteren, willen we betere connectie hebben met de klant. Na een diepgaand intakegesprek om de voorstelling op maat te maken, om concrete en realistische voorbeelden te geven, enz. was hij er klaar voor. Een zeer gesmaakte sessie voor alle deelnemers. Voor herhaling vatbaar en een echte aanrader voor alle service verlenende bedrijven die de juiste oplossingen aan hun klanten willen aanbieden.